Filmová postprodukce a triky digitálního věku

Čas vánoc je čas pohádek a krásných a výpravných filmů. Jak ale postupují současní filmaři? Natočí film, buď digitální nebo klasickou cestou. A co s ním dál? Pokud film není natočen v datech, převede se do nich skenerem zvaným telecine. Telecine představuje ve filmové a televizní postprodukci systém, který je schopný skenovat celuloidový film nebo přijímat videosignál, kvalitativně jej upravovat a zapsat jej na digitální nebo analogové obrazové médium. A nastává etapa postprodukce. Data se na počítačích upravují a dokreslují, provádí se rozsáhlá korekce barev. Stříhá se finální délka, přidávají se triky – postprodukce trvá zpravidla mnohem déle než samotné natáčení. Jak postprodukce funguje, co je modré nebo zelené trikové pozadí, sdělí naši přední odborníci a ukáží na příkladu právě dokončovaného filmu Juraje Jakubiska Bathory. Po dokončení se data zpětně převedou na filmový pás a může se promítat.