47 článků z NEDĚLE 29.9.2019

O českém národě se občas tvrdí, že mu scházejí hrdinové. Není to tak docela pravda, při bližším pohledu do historie bychom jich našli mnoho. Jedním z nich je bezesporu generál Alois Eliáš. Geodet, legionář, generál československé armády, politik. Tím vším byl Alois Eliáš. Rozený Vinohraďan přišel na svět 29. září 1890 v rodině pomocného krejčího....

Prémiový výrobce LED svítilen Fenixlight nabízí zajímavou kombinaci kapesní taktické svítilny Fenix LD30 a akumulátoru Fenix 18650 (3500 mAh) se zabudovaným vlastním USB konektorem.

Fenix LD30 používá jako světelný zdroj velmi výkonnou LED LUMINUS SST-40, která může být napájena buď dobíjecím akumulátorem 18650 nebo v nouzi dvěma bateriemi CR123A na jedno použití.

Svítilna i přes své kapesní rozměry poskytuje světelný výkon až 1600 lumenů a dosvit do vzdálenosti až 205 metrů. Uživatelé mohou zvolit z dalších světelných režimů: 800 lumenů (1,9 hodiny), 350 lumenů (5,5 hodiny), 150 lumenů (17,5 hodiny), 30 lumenů (70,5 hodiny) a dva nouzové režimy  SOS (30 lumenů) a Strobe (1600 lumenů).

Vzhledem k vysokému výkonu svítilny jsou zajímavé její kapesní rozměry, délka činí pouhých 10,9 centimetrů a hmotnost včetně akumulátoru je 109 gramů.

Výrobce použil k výrobě těla svítilny vysoce odolný tvrzený hliník, který odolá pádům z výšky až 1 metru. LD30 se nezalekne ani ponoru pod hladinu do hloubky až 2 metrů (dle normy IP68). Univerzální outdoorová svítilna je vybavena elektronikou proti přehřátí, mechanickou ochrannou proti přepólování baterií a indikační LED o aktuálním stavu baterie.

Všestranná taktická svítilna Fenix LD30, vhodná pro širokou škálu sportovních i profesionálních aktivit, je k dostání včetně Li-ion akumulátoru 18650 3500 mAh za zvýhodněnou cenu 2199 Kč včetně DPH.

Zdroj: svitilny-fenix.cz

Nová evropská raketa Ariane 6 má za sebou další významný milník na cestě k prvnímu startu. Její motor Vulcain 2.1 na kapalné pohonné látky úspěšně dokončil fázi kvalifikačních testů, což znamená, že mohou začít kombinované zkoušky. Motor Vulcain 2.1 vyvine tah 135 tun, což s pomocí dvou či čtyř pomocných motorů na tuhé pohonné látky dostane raketu Ariane 6 během osmi minut od startu do výšky zhruba 200 kilometrů. Minulý týden se hodnotící proces dostal do finále fáze, která probíhala po dobu 15 měsíců. V jejím rámci se na dvou demonstračních modelech během dvou kampaní prováděly statické zážehy. Dějištěm těchto zkoušek bylo středisko německé agentury DLR v Lampoldshausenu.

Většina lidí neví, co je čas. Většina lidí neví, co je čas, protože ho nemají. Neví, co je čas, protože ho nemají a na chvíle, kdy ho měli, si nevzpomínají.

Kdo nemá čas, neví ani, co čas je.

Lidi se řídí časem, poslouchají ho, měří čas a věří mu. Ale neví, co to je, protože ho nikdy nemají. I kdyby třeba nemuseli vůbec spát, zaplnili by si zase život tak, aby čas nikdy neměli.

Ten, kdo má čas, kdo si ho udělá, začne ho vnímat jinak než dřív. Přemýšlí o něm, místo měření zkoumá jeho podstatu a časem pochopí, že jeho čas je on sám.

A takhle jednoduché to je. My jsme sami svým časem. Máme čas na to, na co ho chceme mít.

O sobě i o svém čase rozhodujeme a víme to a věříme si.

Uděláme si čas a posloucháme hlas, který námi prochází.

Ti, kdo čas nemají, si myslí, když onen hlas zaslechnou, že jsou to oni sami, kdo mluví (či myslí). Ti, kdo ví, co je čas, v něm žijí. Uprostřed. Teď. Tady.

Dívají se dopředu.

Kniha o čase (z cyklu Dřevěné knihy). Práce i foto autor.Ale dívat se dopředu a vědět, co je čas, znamená obracet se i zpátky, protože co bylo kdysi, je někdy třeba objasnit, aby se to neobjevilo znovu, tady a teď, ani v budoucnu.

Jé… to je přece lehké, mít čas! Vědět, co to je. Je to tak jednoduché, jako být šťastný a dobře žít.

A taky je to soustředěná celoživotní práce. Každý den.

P.S. Tak mě to napadlo… Námitkám jsem otevřen. Blýská se na časy a já vám přeju, aby ty vaše časy byly dobré.

{loadmodule mod_tags_similar,Související}

Kosmotýdeník vás již pravidelně nechá ohlédnout za uplynulým týdnem a tím, co se v něm dělo na poli kosmonautiky. Téma tohoto týdne je jasné, je to Starship, prezentace Elona Muska a vše kolem tohoto projektu. I na něj v Kosmotýdeníku dojde, ale v hlavním článku vás necháme nahlédnout do projektů, které finančně podpořila NASA a souvisí s budoucími plány na osídlení Měsíce a Marsu. Podpořené projekty jsou opravdu velmi zajímavé. Dále se podíváme na stavbu rampy pro Ariane 6 anebo na aktuální posádku ISS. Přeji vám dobré čtení a hezkou neděli.

Technologie autonomního řízení se podobným tempem rozšiřuje jak mezi osobními automobily, tak mezi těmi nákladními. Rovněž švédská Scania zde vidí nevyhnutelný směr do budoucnosti nákladní dopravy, a proto nyní představuje koncept těžkého osmikolového sklápěče AXL, který nemá tradiční kabinu a ...